Brødmix uten kjerner kan varieres på mange ulike måter

 

  • Tilsett finhakkede soltørkede tomater, oliven eller tørkede krydderurter i deigen.
  • For søte og proteinrike boller: tilsett et par ss. Sukrin Gold (eventuelt også rosiner/nøtter).
  • Stek brødet i muffinsformer, tilsett ønsket fyll av kjøtt/grønnsaker/urter for å lage sunne og gode matmuffins
  • Bruk brødmixen som pizzabunn. Bland deigen som anvist på pakken, klapp den flat utover en bakeplate, gjerne med litt olje over. Forstek i ca 15 minutter før du legger på ønsket fyll og steker til osten er smeltet.
  • Brødmixen kan brukes til å lage sunne og fiberrike wraps. Tilsett da en større mengde vann, slik at røren blir litt rennende, og enkel å smøre utover. Lag små lefse-sirkler på en bakepapirkledd plate og stek i ca 10 minutter på 200 grader.
  • Du kan også forme hamburgerbrød eller pølsebrød av mixen.
  • Tilsett 2,5 dl vann, 1,5 dl kefir (eller mer vann) og en mellomstor raspet gulrot, og få et ekstra saftig og smakfullt brød.
  • Les denne bloggposten og få inspirasjon og fremgangsmåten til 10 ulike brødmix-varianter. I oppskriftene her er det brukt vår brødmix med solsikkefrø og gresskarkjerner, men brødmix uten kjerner vil passe vel så bra.